Sunday, June 19, 2011

mera baba mera personal food tester

Saye jarang berkomunikasi dengan baba saye.
Sebabnye saye tak tau nak cakap ape.
Paling2 pun perbualan akan berkisar pada agama, pelajaran, family.
Nak bergurau senda tepuk tampar memang tak ada lah.
Tapi saye ade lagi satu corak komunikasi unik dengan beliau.
Iaitu melalui makanan.
Senang je.
Kalau nak tau masakan yang saye masak tu sedap ke tak....
Try tengok baba makan.
Makan sekali >>> maknenye tak sedap
tambah 2 kali >>> hah boleh tahan lah sedap
tambah 3 kali >>>> sedapppppppp sgt,
sebab itu saye selalu masak
sebab saye suke tengok baba saye makan.
Lepas tu tiap2 bulan baba saye akan beli majalah resepi.
Nanti bile saye balik die hulur satu resepi suruh saye try.
Selain itu baba saye juge pandai masak.
Beliau masak sangat sedap. cume jarang masak ajelah
(tapi sekarang adik saye bagitau baba saye masak pada hari sabtu. sungguh ajaib itu)
Masakan baba saye adelah pelik2 dan simple dan sedap. yang paling kompleks adelah nasik daging.
Oleh itu, encik bakal suami, sile take note. belajar masak seperti baba saye ok.
Saye juge bersyukur dilahirkan sebagai melake celup kedah.
Sebab dari sini saye terdedah kepada makanan pelik2 kedua2 negeri
oh bukan bab makanan sahaja.
saye juga bersyukur dikurniakan seorang ayah yang
-bertanggungjawab di saat ada haruan makan anak di luar sana
-berilmu agama , di saat ada bapa2 yang tidak mendidik anaknya dengan agama
-masih ada umur, di saat ada yang tak punya ayah lagi di dunia,
-menanggung keluarga di saat ada yang hidup susah melarat
dan banyak lagi

Allah has blessed me eith this wonderful family. Alhamdulillah.

oh ye! saye ade lagi sorang backup food tester iaitu adik saye, mat neh
-kalau sedap die makan banyak2 kali
-kalau tak sedap die tak sentuh langsung makanan

sekian. ini lah baba saye. dont play2 ok.;)


SELAMAT HARI BAPA buat baba saye dan bapa2 yang anda juga banggakan di luar sana;)

pssss~
dia datang jeng jeng jeng.  tulang belakang sangat lenguh macam menongkah bangunan 10 tingkat.
Final exam in 3 more weeks. doakan

2 comments:

baba said...

Tk

bgh said...

aku haritu ade masak ayam masak kurma. aku masak saje2 lah sbb umah kita jarang masak bende alah tu. aku masak penuh piuk. malam time nak makan, aku tgk tinggal kentang 2-3 ketul dgn ayam seketul 2. cuma aku tak tanyalah sapa makan sebab biasanya kalau tak sedapp semua ayam angsa yg makan. aku pun ade sedikit sedih di situ.

tapi lepas aku balik sini haritu, mak pun mesej tanya camne aku masak lauk ayam kurma tu. sbb BABA KATA SEDAPPP.

aku terus tersenyum girang. ingatkan lauk tu dah kena lempar ke tanah. hahaa