Sunday, November 21, 2010

wade

rentetan dari majlis open house kat rumah prem haritu, buat wade pule. since she's a jain vegetarian (india pure veg termasuk x leh makan segala bawang2) so omit je lah bawangnye. tapi rasa die agak 'kureng kick' ler. balik dari open house modified guna baki2 kacang dal yang tinggal.
Nostalgia kueh ni, dulu kecik2 selalu ikut nek apo g pasar minggu, ade sorg aci akan duduk cangkung sambil goreng wade dalam satu kuali besyorrr..hehehe. mati dah agaknye orang tu. 

-kacang dal ikut sukati (rendam 1 jam). kemudian blend guna dry blender. takmau hancur sangat=)
- + garam + daun kari + cili kering (hiris halus) + udang kering yang tumbuk sikit + 1sk baking powder +
 1/2 sk serbuk jeera (jintan manis)
- goreng die..


ps~suke ushar apek jual eskrim cone kat pasar minggu mase kecik2,sambil mengharap ade orang belikan.nak mintak kat mak takut kene marah sebab mak kate apek tu x basuh tangan lepas 'shii shii...' haish!

2 comments:

MomoN said...

ahaha..aku teringat ada sorg kawan aku (aku rasa anith aqilah, tp aku samar2 siapa org sbnrnya) selalu tgk orang jual aiskrim 20 sen (aiskrim btg yg wat sendri guna plastik tu) dan bercita2 nak jadi penjual askrim 20 sen masa kecik2..

vade ni macam jemput2 dal kan..hehe... tapi aku x brp suka sgt..

Unknown said...

yup jmput wade lebih lurang cuma ade jintan