Tuesday, November 8, 2011

appendisectomy : thanks to all

21.10.2011
Saye telah mengidam potato dill. setelah membeli segala keperluan, potato dill pun di masak dengan penuh kasih sayang dan perhatian. Lalu dimakan dengan penuh selera dan kelazatan.
Malangnya 30 minit selepas itu perut terasa memulas2...memaksa diri ke bilik kecil yang selesa itu. Dan begitulah setiap 15 minit berikutnya sehingga keesokan paginya

22.10.2011
Saye telah memonteng posting community dengan sesuka hati demi menyempurnakan nafsu mata sehingga petang. Makan sebiji buah kerana sudah tidak larat ke bilik kecil lagi

23.10.2011
Memakan sebiji buah juga.

24.10.2011
Rasanya perut sudah ok, Lantas saye telah ke posting dan planning untuk ke picnic keesokkan harinya bersama prev and prem.
Malam menjelang,perut terasa kelaparan yang amat,. Almaklum dah lama tak makan nasi. Lantas henpon dicapai lalu nasi beriyani di order. Akal bijak berbisik......*lepas hentam nasi beriyani ni, minumla teh pekat. confirm tak kena cirit birit lagi*
Jejari separa runcing rancak menekan kekunci laptop untuk mencari home remedies to cure diarrhea.
berikut adalah antara petua yang dijumpai.
1.minum teh pekat
2.minum air halia
3.minum air limau nipis
4.makan curd sedikit

so, akal bijak sekali lagi mencadangkan supaya mencampurkan semua sekali petua di atas dalam 1 cawan dan meminumnya dengan gembira.
ya...hasilnya....tak sampai 15 minit, perut memulas2, cirit birit kembali, muntah2,demam, pening semua ada.

conclusion: PADAN MUKA

25.10.11
seawal jam 730 pgi prem jemput dan menghantar ke hospital jothi casuality unit. Plan ke piknik dibatalkan serta merta. Doktor cadangkan supaya untrasound dilakukan sambil bertanya apakah punca keracunan makanan ini. Jawapannya adalah....my own cooking sir!
Keputusan ultrasound menunjukkan saya menghidap appendicitis, petang itu juga kena operate.
Lalu jam 3 saya dipakaikan gaun bedah, dan ditolak ke dewan bedah. (minor surgery: Laparoscopic appendisectomy). Masa tengah surgery, saya terjaga sekejap, tengok perut kena korek, lalu meracau2 sebentar sebelum ditidurkan semula oleh doktor. Jam 6 petang, tersedar,,tidur semalam di ICU .

26.10.11
dipindahkan ke ward biasa, tidur bertemankan prem dan prev yang tak jemu menjaga

27.10.11
keluar dari ward

28.10.11
Ponteng posting lagi sambil menunjukkan muka monyok depan skype. Lantas inche suami suruh balik, dia kata dia mahu bela. Tiket ke malaysia cuma ada via cochin. Train dan bas tiket ke sana semuanya habis. Mujur ada bas takda aircond. Lantas bertolak ke cochin pada malamnya...10 jam terhentak2 memang *best*.

29.10.11-7.11.11

Family bela, kemudian ke kedah, suami pula bela. Dapat juga berhari raya haji bersama2.

8.11.11
Sihat walafiat tiba di Mangalore


nota kaki~

-Tq very much pada inche suami, family, kawan2 di Mangalore, kawan2 tidak di mangalore
-SPECIAL THANKS to INCHE SUAMI yang sudi membonceng isterinya dengan motor seawal jam 4 pagi semata2 mahu mencarikan beliau Pasemboq. Pengorbanan anda amatlah dihargai ;)
-Tq juga pada yang mendoakan dari kejauhan secara diam2 mahupun tidak diam2

wassalam

No comments: